Herkullinen huhtikuu - Tee hyvä teko

Päivitetty: 5o touko 2019


Naistenlehdet tulvivat monenmoisia ruokavalion muutosvinkkejä ja dieettitrendejä. Pysähdy hetkeksi miettimään, mikä sinun ruokavaliossasi on hyvin - mihin olet tyytyväinen. Pohdi tämän jälkeen, onko sinulla jokin keskeinen osa-alue, joka ruokavaliossasi kaipaa pientä muutosta. Viestiikö kehosi jotain?

Tyypilliset ruokavaliomuutostavoitteet liittyvät esimerkiksi aterioiden fiksumpaan rytmittämiseen sekä kasvisten ja kuidun, pehmeän rasvan ja kalan lisäämiseen. Moni hakee balanssia myös kunnon aterioiden ja alituisen herkuttelun välille.


1. Mikä on sinun ruokatavoitteesi?

2. Mitä aiot tehdä sen toteuttamiseksi?

3. Mieti, mitä hyötyä pienestä muutoksesta sinulle on?

4. Kokeile muutaman viikon ajan ja arvioi toteutuksen onnistumista. Mikä sujui? Mikä oli haastavaa? Miksi?

5. Tee yksi muutos kerrallaan ja muista terve joustavuus!


Täältä löydät ratkaisun aamu-, väli- ja iltapalaan: Tuorepuuro yhdelle!

-Anni

#ruokavalio #muutos #terveys #hyvinvointi #syömisenilosta #herkullinenhuhtikuu